Etiketter

onsdag 22 maj 2013

                                                                       SPRåK
Jag skriver om chattspråk, svordomar och manligt och kvinnligt språk.

Svordomar är ord som några människor anser som fult språk för svordomar kan gå från djävulens svordomar, Fan, jävlar, helvete och satan eller vara sexuella eller rasistiska svordomar som t.ex Kuk, fitta, knulla, hora, bög eller kuksugare. Sen finns det ju också svordomarna som används mycket i Sverige.  Jag tycker inte att svära är något jätte hemsk. Sen så tycker jag inte man ska svära hela tiden eller på en kyrkogård t.ex dock kan jag tycka att man borde svära mer för att berätta hur man känner.



Chattspråk. Man använder chattspråk när man snackar med nån kompis på via internet eller mobil. T.ex LOL, XD, MMORPG, FPS, RPG, VGD, DSM och detta är förkortningar som människor använder för att det ska gå snabbare. Jag använder ibland chattspråk jag chattar ibland jag tycker det är ok.



Manligt och Kvinnligt. Män snackar mer om saker och händelser men tjejer snackar mer om personer och oftast med fler ord. Män snackar oftast mer högljutt och inför fler människor då kvinnor pratar oftast mer privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar